Σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα επιμόρφωσης είχαμε την τιμή και τη χαρά να συμμετάσχουμε εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές το Σάββατο 11 Ιανουαρίου. Η Σχολή Καραβάνα πρωτοπορώντας σε εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και καινοτομίες και διοργανώνοντας τη δεύτερη κατά σειρά επιμορφωτική συνάντηση με θέμα την ανάπτυξη της δημιουργικότητας του προφορικού λόγου του μαθητή μέσω της ρητορικής τέχνης αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι αδιαλείπτως αναζητά τρόπους ενίσχυσης και αποτελεσματικότητας της παιδαγωγικής πράξης.
Η επιμορφωτική συνάντηση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το 13ο και το 44ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και με την αμέριστη βοήθεια και συμβολή της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, ενώ την επιστημονική υποστήριξη της προσπάθειας ανέλαβε ο διακεκριμένος Συντονιστής Εκπαίδευσης της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Λάρισας, κύριος Χατζηλέλεκας Δημοσθένης, καθώς και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η επιμορφώτρια της παιδαγωγικής αυτής συνάντησης, κυρία Λουτριανάκη Βάλια, που διατελεί Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, για ακόμη μια φορά, όπως και την περασμένη χρονιά, μας καθήλωσε αλλά και μας ενέπνευσε με το επικοινωνιακό χάρισμά της και την διαδραστικότητα του λόγου της προς τους συμμετέχοντες. Οργανώνοντας εδώ και δύο δεκαετίες ρητορικές ομάδες μαθητών και επιμορφώσεις εκπαιδευτικών για τη σύσταση ρητορικών ομίλων απέδειξε ότι το μεράκι για την καλλιέργεια του καλώς λέγειν στα σχολεία και η αγάπη για το μαθητή μπορούν πράγματι να συμβάλουν στην γόνιμη καλλιέργεια του προφορικού λόγου μεταμορφώνοντας το μαθητή από άβουλο παρατηρητή μιας συζήτησης σε ενεργό συνομιλητή που σέβεται και αποδέχεται τη διαφορετικότητα των άλλων απόψεων μέσα σε δημοκρατικό και δημιουργικό κλίμα.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ολοκληρώθηκε με επιτυχία μέσω της συμμετοχής και ρητορικών ομάδων μαθητών και όλοι ενθαρρύνθηκαν να ανακαλύψουν το ταλέντο της ρητορικής τέχνης μέσω παιχνιδιών γνωριμίας και τεχνασμάτων εκφραστικής ανάγνωσης, αυθόρμητου και προσχεδιασμένου λόγου.
Ο ενθουσιασμός μαθητών, γονέων και δασκάλων για την καλλιέργεια του ρητορεύειν στο σχολείο μας ενθαρρύνει προς την διοργάνωση και των 1ων ρητορικών αγώνων της πόλης μας, που θα υλοποιηθούν στο χώρο της Σχολής Καραβάνα στις 10 Μαΐου, με αφορμή την 9η Μαΐου, Ημέρα Ευρώπης, και θα αφορούν την προώθηση ευρωπαϊκών αξιών μέσω της ρητορικής καλλιέργειας του προφορικού λόγου των μαθητών. Στόχος μας μαθητές διαφορετικών σχολικών μονάδων να κοινωνικοποιηθούν με τη συνεργασία και την ευγενή άμιλλα που προωθεί η πανέμορφη ρητορική τέχνη, να ανακαλύψουν κλίσεις και ταλέντα τους, να διαμορφώσουν μια υγιή προσωπικότητα μέσα και από την αυτοπεποίθηση που αποκτούν στο δημόσιο λόγο, να γίνουν εν δυνάμει δημοκρατικοί και υπεύθυνοι πολίτες του 21ου αιώνα, που θα μπορούν να συζητούν, να διαφωνούν, να συνεργάζονται με δημοκρατικό και υγιή διάλογο αλλά και που θα διαμορφώνουν αυτόνομη κριτική σκέψη χωρίς να επηρεάζονται ή να ετεροκατευθύνονται από τη σκέψη των άλλων.
Είναι μια τεράστια ευκαιρία ανακαλύπτοντας την ομορφιά και τη δύναμη του λόγου μας στη μητρική μας, την ελληνική γλώσσα οι νέοι της εποχής μας να θέσουν τα θεμέλια για έναν καλύτερο, πιο συνεργάσιμο, δημιουργικό, άρα και ελπιδοφόρο κόσμο!