Θεατρικές Παραστάσεις
Την «Απολογία του Σωκράτη» ανέβασαν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου της Σχολής Καραβάνα. Οι μαθητές μάγεψαν το κοινό με το έργο του Πλάτωνα να ξεχειλίζει από πολιτικά μηνύματα, μαθήματα ηθικής και αξιοπρέπειας. Μηνύματα τόσο επίκαιρα σαν να γράφτηκαν για τη σημερινή εποχή. Τα παιδιά ερμήνευσαν αρχαία σωζόμενα τραγούδια με τη συνοδεία του «Λύραυλου», ενός μουσικού συνόλου αρχαιοελληνικών και παραδοσιακών οργάνων.
Η Σχολή Καραβάνα επιμένοντας να υπηρετεί πιστά την ελληνική παιδεία, τις αξίες και τα ιδανικά της «πέρασε» αυτό που θα συμβούλευε ο Σωκράτης: « μάθε τον εαυτό σου αν θες να μάθεις τον κόσμο και συνειδητοποίησε το άπειρο της γνώσης, ώστε να προσπαθήσεις μεθοδικά να την προσεγγίσεις και επιπλέον, άλλαξε τον εαυτό σου αν θες ν’ αλλάξεις τον κόσμο».
Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου συμμετέχοντας στο Μαθητικό Φεστιβάλ θεάτρου 2016 ανέβασαν τη θεατρική παράσταση «Ματωμένα Χώματα» σε διασκευή από το ομώνυμο μυθιστόρημα της Διδώς Σωτηρίου.
Κάνοντας ένα ταξίδι στο χαμένο παράδεισο της Σμύρνης, προσπάθησαν να προσεγγίσουν τους ήρωες και την ψυχοσύνθεσή τους. Συγκίνησαν το λαρισαϊκό κοινό και απέδειξαν ότι η βάση τουθεάτρου όπως και κάθε μορφής τέχνης είναι η ποίηση και η μαγεία….
Μια πρωτότυπη διασκευή, προσαρμοσμένη στα δεδομένα του σήμερα, του έργου του Αριστοφάνη «Όρνιθες» παρουσίασαν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού. Πρόκειται για την ιστορία του Πεισθέταιρου και του Ευελπίδη, δυο Αθηναίων που αγανακτισμένοι από τη ζωή τους στην Αθήνα, αποφασίζουν να πάνε να βρούνε τον τσαλαπετεινό για να εκπληρώσουν το όνειρο που έχει στη ζωή του κάθε άνθρωπος: την ανεύρεση της ιδανικής πολιτείας και του καλύτερου τρόπου ζωής.
Μέσα από τη μέθοδο του εκπαιδευτικού δράματος, και συγκεκριμένα της κωμωδίας, δόθηκε στους μαθητές η ευκαιρία να κατανοήσουν τον πραγματικό κόσμο, να κοινωνήσουν το λόγο του Αριστοφάνη και να ανακαλύψουν τη διαχρονικότητα των μηνυμάτων των έργων του μεγάλου ποιητή.
Η παράσταση ανέβηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Λογοτεχνίας, κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές διάβασαν και μελέτησαν το βιβλίο «Πέτρινα καθίσματα» του Μ. Κοντολέων, περιηγήθηκαν στο χώρο του αρχαίου δράματος, μελέτησαν τους αρχαίους τραγικούς ποιητές και τα έργα αυτών και ερεύνησαν τα σπουδαιότερα αρχαία ελληνικά θέατρα. Τέλος, κατανόησαν τη συμβολή της διδασκαλίας του αρχαίου δράματος στην πνευματική εξύψωση τόσο των ίδιων των μαθητών όσο και των θεατών.