Σχολή Καραβάνα - Δημοτικό
Δημοτικό
Όπως και στις μικρότερες βαθμίδες (Παιδ. Σταθμός – Νηπιαγωγείο), στόχος μας είναι να διατηρείται η αγάπη προς τη γνώση.



Σχολη Καραβανα
Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα του Δημοτικού χωρίζεται σε δύο ζώνες: την Πρωινή και την Απογευματινή ζώνη.
Η Πρωινή ζώνη ξεκινά από τις 8:30 και διαρκεί ως τις 13:40 το μεσημέρι. Περιλαμβάνει τη διδασκαλία των μαθημάτων που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και τη διδασκαλία επιπλέον μαθημάτων όπως:
- Τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από την Α΄ τάξη.
- Το θεατρικό παιχνίδι στην Α’ και Β’ τάξη.
- Τα εικαστικά από την Α’ τάξη.
- Τα εικαστικά από την Α’ τάξη.
- Διδάσκονται Γαλλικά ή Γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα.
σχολη καραβανα
Στο Σχολείο μας Διδάσκονται:
Τα παιδιά μελετούν με τη βοήθεια της δασκάλας, η οποία φροντίζει για τη συστηματική μελέτη των μαθημάτων της επόμενης μέρας, βοηθά στην επίλυση τυχόν αποριών,κάνει ενισχυτική διδασκαλία όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Πραγματοποιείται και στην πρωινή ζώνη όταν ο εκάστοτε εκπαιδευτικός κρίνει πως κάποιος μαθητής χρήζει επιπλέον βοήθειας σε κάποιο γνωστικό αντικείμενο.
Η ενισχυτική διδασκαλία πραγματοποιείται είτε σε μικρές ομάδες, είτε εξατομικευμένα, έτσι ώστε να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες και ο μαθητής να μπορεί να παρακολουθήσει το ρυθμό της τάξης.
- Αγγλικά
Η άριστη γνώση των ξένων γλωσσών δεν είναι απλώς μια επιτακτική ανάγκη. Αποτελεί σήμερα καθημερινή πραγματικότητα!
Στη Σχολή Καραβάνα θεωρούμε ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι απαραίτητο στοιχείο της γενικότερης παιδείας των μαθητών μας. Για το λόγο αυτό, η διδασκαλία των Αγγλικών ξεκινά από το Νηπιαγωγείο και συνεχίζεται σε όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες. Παράλληλα, το σχολείο συχνά συμμετέχει σε Ευρωπαϊκά προγράμματα που προϋποθέτουν τη συνεργασία τάξεων διαφορετικών σχολείων μέσω τηλεσυνδιασκέψεων και άλλων επαφών, που εξοικειώνουν τους μαθητές τόσο στη γραπτή όσο και στην προφορική χρήση της ξένης γλώσσας. - Στόχος της διδασκαλίας των Αγγλικών είναι η απόκτηση των αντίστοιχων σε κάθε επίπεδο διπλωμάτων (Κ.Ε.Τ. Key English Test του Cambridge και P.E.T. Preliminary English Test).
- Γαλλικά – Γερμανικά
Κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στη Σχολή, οι μαθητές της Ε΄έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν Γαλλικά ή Γερμανικά δύο (2) ώρες την εβδομάδα.
Η Σχολή Καραβάνα πήρε από πολύ νωρίς στα σοβαρά τη διδασκαλία της Πληροφορικής και -σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Αθηνών- αποτελεί σήμερα «σχολείο – πιλότο, στον τομέα της Πληροφορικής στην Ελλάδα».
Ήδη από το 1983, όταν η ύπαρξη και ενός μόνο υπολογιστή σε σχολείο θεωρούνταν κατόρθωμα, στη Σχολή Καραβάνα αποκτούσαμε το πρώτο μας Εργαστήριο Πληροφορικής, εξοπλισμένο με υπολογιστές κορυφαίας τεχνολογίας για την εποχή, προορισμένο για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου.
Η ορθή διδασκαλία των υπολογιστών στα σχολεία αποτελεί ακόμη και σήμερα τομέα έντονων συζητήσεων ανάμεσα σε ειδικούς και μη. Αιτία πίσω από αυτές τις συζητήσεις αποτελεί η αναμφισβήτητη χρησιμότητα των Η/Υ στην καθημερινή ζωή αλλά και οι κίνδυνοι που παραμονεύουν, όταν ένα νεαρό άτομο έρχεται σε επαφή με λανθασμένο τρόπο με τον υπολογιστή.
Η Σχολή Καραβάνα αποτέλεσε πρωτοπόρο σχολείο και στη μουσική εκπαίδευση των μαθητών της. Με την εφαρμογή προωδιακών μαθημάτων ήδη από το 1974, σε συνεργασία με το Δημοτικό Ωδείο της Λάρισας, το σχολείο έχει σήμερα μια μακρά παράδοση στο χώρο της μουσικής.
Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται, είναι προσαρμοσμένο στις ικανότητες των παιδιών της κάθε ηλικίας και γίνεται με τρόπο διασκεδαστικό, έχοντας ως πρώτο στόχο τη διατήρηση του έντονου ενδιαφέροντος προς τα διάφορα μουσικά ακούσματα. Δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής σε χορωδίες και μουσικά συγκροτήματα παιδιών του σχολείου.
Στο χώρο του εργαστηρίου των εικαστικών τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ποικιλία υλικών και τεχνικών γύρω από τις κατασκευές, τη ζωγραφική, την πηλοπλαστική, τη χαρακτική κ.α. Έχουν έτσι την ευκαιρία να γνωρίσουν τις διάφορες μορφές τέχνης και να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από αυτές. Οι μαθητές συχνά επισκέπτονται εκθέσεις ζωγραφικής και άλλων τεχνών που φιλοξενούνται στα πολιτιστικά κέντρα της πόλης μας (Πινακοθήκη, Εικαστικό Κέντρο κ.τ.λ.).

Σχολη καραβανα
Η Φιλοσοφία μας
Ειδικοί στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος του δημοτικού
Το δημοτικό αποτελεί τη βασικότερη βαθμίδα του σχολείου. Αντιμετωπίζει την πρόκληση της σε βάθος κατανόησης μαθημάτων, που θα αποτελέσουν τα θεμέλια για το χτίσιμο κάθε ανώτερης γνώσης στις επόμενες βαθμίδες, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί την κατ’ εξοχήν ηλικία στην οποία χτίζεται και διαμορφώνεται ο χαρακτήρας του κάθε παιδιού.
Το δημοτικό μας έχει ως στόχους:
- Τη δημιουργία μαθητών που κατανοούν απόλυτα και σε βάθος τις βασικές έννοιες των μαθηματικών και της γλώσσας.
- Τη βιωματική επαφή των μαθητών με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος αντικειμένων, από το θέατρο, τη ζωγραφική και τη μουσική μέχρι τον αθλητισμό, τους Η/Υ και τις επιστήμες της χημείας και της βιολογίας, ώστε ο καθένας να βρίσκει τον τομέα που του ταιριάζει και στον οποίο διακρίνεται, με αποτέλεσμα να νιώθει ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση.
- Την προετοιμασία των μαθητών με επιπλέον μαθήματα σύγχρονης παιδαγωγικής μεθοδολογίας, όπως τα μαθήματα νεανικής επιχειρηματικότητας, διαθεματικής προσέγγισης και χρήσης νέων τεχνολογιών, που έχουν ως γενικό στόχο τη δημιουργία ανθρώπων που είναι ικανοί να φέρουν σε πέρας ένα συγκεκριμένο έργο, από το σχεδιασμό του έως και την εκτέλεσή του, παίρνοντας πρωτοβουλίες και καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.

- Η νέα πρόκληση είναι να μάθει ο μαθητής να συλλέγει τις πληροφορίες που χρειάζεται, να μπορεί να αξιολογεί την αξιοπιστία τους και να μπορεί να τις ταξινομεί λογικά έτσι ώστε να φέρει σε πέρας κάθε έργο που έχει αναλάβει.
- Την επαφή των μαθητών με κοινωνικά ζητήματα, μέσα από συνεργασίες με κοινωνικούς φορείς (π.χ Δήμο) για προβλήματα, όπως ιδέες για τη διαμόρφωση του Πηνειού, το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, θέματα πολυπολιτισμικότητας, ολυμπιακής παιδείας κ.α.
- Τη διαμόρφωση κοινωνικών ατόμων, που μαθαίνουν να λύνουν μόνα τους τις διαφορές τους, που κατευθύνονται να δρουν ομαδικά και δημοκρατικά.
- Την εκπαίδευση των μαθητών της σε προγράμματα «αγωγής υγείας».
- Τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης.
- Τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ανεξάρτητων μαθητών. Στόχος του σχολείου μας είναι οι απόφοιτοι του δημοτικού να μάθουν να μελετούν μόνοι τους συστηματικά και μεθοδικά.
- Όπως και στις μικρότερες βαθμίδες (Παιδ. Σταθμός – Νηπιαγωγείο), στόχος μας είναι να διατηρείται η αγάπη προς τη γνώση. Η ανάθεση εργασιών που υπερβαίνουν τις ικανότητες ή την ηλικία τους , η υφαρπαγή κάθε έννοιας ελεύθερου χρόνου για παιχνίδι με τους γονείς και τους φίλους και η καταπίεση για τη γνώση όλο και περισσότερων αντικειμένων, έχουν συχνά ως αποτέλεσμα την αποστροφή προς το σχολείο και τη μάθηση – κάτι που μπορεί να μην εκδηλώνεται στο δημοτικό, αλλά θα εκδηλωθεί σίγουρα αργότερα όσο το παιδί θα μεγαλώνει.
Κανονισμός Λειτουργίας
Για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου παρακαλούμε για την αυστηρή τήρησή τους.
Οι μαθητές μας οφείλουν να έχουν κόσμια και ευπρεπή εμφάνιση στο σχολείο. Το σχολείο δεν επιβάλλει συγκεκριμένη στολή, στηρίζοντας έτσι την ιδιαίτερη προσωπική έκφραση του κάθε μαθητή μέσω της ενδυμασίας του. Διαφωνεί, όμως, με την ανάδειξη του ρουχισμού ως κυρίαρχου συστατικού της προσωπικότητας και ενθαρρύνει τη χρήση άνετων και κατάλληλων ενδυμάτων που κάνουν τη μαθητική περιβολή ευχάριστη και χωρίς ακρότητες.
Ειδική περιβολή είναι απαραίτητη για:
– το μάθημα της γυμναστικής, όπου απαιτούνται αθλητική φόρμα, αθλητικά παπούτσια και παπουτσάκια γυμναστικής για το χώρο του κλειστού γυμναστηρίου
– το μάθημα των εικαστικών: πρόχειρα ρούχα και ποδιά
– το χημείο: καθαρή λευκή εργαστηριακή ποδιά
– τις επίσημες εμφανίσεις των ομάδων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ και των λοιπών ομαδικών αθλημάτων: η αθλητική στολή του σχολείου
– παρελάσεις: στολή του σχολείου
Οι μαθητές που παρακολουθούν μόνο το πρωινό πρόγραμμα έχουν τρεις διαφορετικές επιλογές: 1) να πάρουν πρωινό στην τραπεζαρία (προκαθορισμένο menu) 2) να αγοράσουν κολατσιό αλά καρτ από το κυλικείο (τοστ, σάντουιτς, κουλούρια, χυμούς, γάλα κ.τ.λ). 3) να φέρουν κολατσιό από το σπίτι τους.
Οι μαθητές που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα, εκτός του πρωινού γεύματος (που έχουν τις παραπάνω τρεις επιλογές) μπορούν να πάρουν και μεσημεριανό γεύμα. Και εδώ οι μαθητές μας έχουν τρεις διαφορετικές επιλογές:
1) να φάνε από το μενού του εστιατορίου (προκαθορισμένο menu)
2) να φάνε αλά καρτ κάτι πρόχειρο από το κυλικείο
3) να φέρουν φαγητό από το σπίτι τους
Τα είδη του κυλικείου ελέγχονται και εγκρίνονται με βάση την ποιότητα και τη διατροφική τους αξία από ειδική παιδίατρο, σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Απαγορεύονται προϊόντα αμφίβολης ποιότητας και θρεπτικής αξίας όπως γαριδάκια, πατατάκια, αλλαντικά κ.τ.λ
Οι μαθητές συνοδεύονται στην τραπεζαρία από τους δασκάλους τους, οι οποίοι και τους επιβλέπουν την ώρα του φαγητού. Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του δημοτικού τρώνε χωριστά από τους υπόλοιπους μαθητές.
Η συμβολή του γονέα στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ξεχωριστή. Η επικοινωνία σχολείου και γονέα κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική και γι’ αυτό ενθαρρύνεται.
α) Μετά την πρώτη συνάντηση γνωριμίας στην αρχή της σχολικής χρονιάς ακολουθεί σειρά συναντήσεων σε τρίμηνη βάση.
β) Το σχολείο τηρεί «τετράδιο συνεργασίας» γονέων – δασκάλου για κάθε μαθητή ξεχωριστά. Το τετράδιο αυτό αποτελεί ένα ολοκληρωμένο βιβλιάριο σπουδών, όπου σημειώνεται η προσπάθεια που καταβλήθηκε από το μαθητή, τα σημεία όπου ο μαθητής υστερεί και απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια αλλά και τα σημεία όπου ο μαθητής επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις ή εμφανίζει ιδιαίτερα ταλέντα. Στόχος μας είναι η πρόληψη δημιουργίας οποιωνδήποτε μαθησιακών κενών από τη μία, και η περαιτέρω καλλιέργεια των ιδιαίτερων ικανοτήτων του κάθε παιδιού από την άλλη.
γ) Επιπλέον, ο κάθε εκπαιδευτικός ορίζει μία συγκεκριμένη ημέρα και ώρα σε εβδομαδιαία βάση, κατά την οποία δέχεται τους γονείς των μαθητών του για ενημέρωση.
Μεγάλη σημασία δίνεται και στα θέματα του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς των μαθητών μας. Σημειώνονται και συζητιούνται με τους γονείς θέματα που αφορούν στις σχέσεις του κάθε μαθητή με τους δασκάλους και τους συμμαθητές του, η γνώση και η εφαρμογή κανόνων καλής συμπεριφοράς και τυχόν προβλήματα που εμφανίζονται, διερευνώνται σε βάθος. Η Σχολή Καραβάνα δίνει μεγάλη σημασία στην κοινωνική διαπαιδαγώγηση των μαθητών της, όντας πεπεισμένη πως η ευγενής, δίκαιη και δημοκρατική συμπεριφορά αποτελεί σημαντικότατη παράμετρο επιτυχίας στη ζωή.
δ) Εκτός των τακτικών συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι γονείς ενθαρρύνονται να επικοινωνούν εκτάκτως όποτε κρίνουν κάτι τέτοιο απαραίτητο. Σε αυτή την περίπτωση οι γονείς οφείλουν να κανονίσουν ραντεβού με το πρόσωπο που επιθυμούν να δουν, μέσω της γραμματείας του σχολείου. Σε περιπτώσεις που χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης, υπάρχει η δυνατότητα κοινής συνεδρίας με σχολικό σύμβουλο και προσωπικό ειδικευμένο σε θέματα παιδικής και εφηβικής ψυχολογίας.
Η μεταφορά των μαθητών μας γίνεται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία και με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία. Οι οδηγοί και οι συνοδοί μας ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό του σχολείου.
Όλοι οι οδηγοί του σχολείου είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης της ανώτατης κατηγορίας και έχουν το λιγότερο πενταετή θητεία στην κατηγορία αυτή (ελάχιστος συνολικός χρόνος προϋπηρεσίας: 10 χρόνια). Ο έλεγχος και η συντήρηση των σχολικών λεωφορείων διενεργούνται συστηματικά, ενώ όλα τα οχήματα περνούν υποχρεωτικά κάθε χρόνο από επίσημο έλεγχο του Κ.Τ.Ε.Ο.
Βασικοί κανόνες της μεταφοράς των μαθητών:
– οι μαθητές πρέπει να είναι συνεπείς στην ώρα που έχει συμφωνηθεί, και στο συγκεκριμένο σημείο συνάντησης με το σχολικό λεωφορείο. Τα σχολικά λεωφορεία δεν περιμένουν τους μαθητές που έχουν καθυστερήσει, διότι έτσι διαταράσσεται το δρομολόγιο σε βάρος όσων είναι συνεπείς.
– δεν επιτρέπεται οι μαθητές να αλλάζουν λεωφορεία ή δρομολόγια. Έκτακτες αλλαγές μπορούν να γίνουν με έγγραφη ειδοποίηση της δασκάλας του μαθητή και ταυτόχρονη τηλεφωνική ειδοποίηση της γραμματείας. Η διπλή αυτή ειδοποίηση είναι απολύτως απαραίτητη για τον έγκαιρο συντονισμό των δρομολογίων ενώ τυχόν παράλειψη οποιασδήποτε από τις δύο θα έχει ως αποτέλεσμα τη μη ικανοποίηση του αιτήματος τροποποίησης του δρομολογίου από την πλευρά του σχολείου.
– οι μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται στις υποδείξεις της συνοδού
- Οι μαθητές μας συμμετέχουν σε προκαθορισμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές κατόπιν γραπτής έγκρισης του γονέα ή κηδεμόνα.
- Το πρόγραμμα της κάθε επίσκεψης γίνεται γνωστό στους γονείς αρκετό καιρό νωρίτερα.
- Η μεταφορά των μαθητών γίνεται με τα σχολικά λεωφορεία ή με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία ανάλογα με τον προορισμό.
Η μεταφορά των μαθητών μας γίνεται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία και με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία. Οι οδηγοί και οι συνοδοί μας ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό του σχολείου.
Όλοι οι οδηγοί του σχολείου είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης της ανώτατης κατηγορίας και έχουν το λιγότερο πενταετή θητεία στην κατηγορία αυτή (ελάχιστος συνολικός χρόνος προϋπηρεσίας: 10 χρόνια). Ο έλεγχος και η συντήρηση των σχολικών λεωφορείων διενεργούνται συστηματικά, ενώ όλα τα οχήματα περνούν υποχρεωτικά κάθε χρόνο από επίσημο έλεγχο του Κ.Τ.Ε.Ο.
Βασικοί κανόνες της μεταφοράς των μαθητών:
- Οι μαθητές πρέπει να είναι συνεπείς στην ώρα που έχει συμφωνηθεί, και στο συγκεκριμένο σημείο συνάντησης με το σχολικό λεωφορείο. Τα σχολικά λεωφορεία δεν περιμένουν τους μαθητές που έχουν καθυστερήσει, διότι έτσι διαταράσσεται το δρομολόγιο σε βάρος όσων είναι συνεπείς.
- Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να αλλάζουν λεωφορεία ή δρομολόγια. Έκτακτες αλλαγές μπορούν να γίνουν με έγγραφη ειδοποίηση της δασκάλας του μαθητή και ταυτόχρονη τηλεφωνική ειδοποίηση της γραμματείας. Η διπλή αυτή ειδοποίηση είναι απολύτως απαραίτητη για τον έγκαιρο συντονισμό των δρομολογίων ενώ τυχόν παράλειψη οποιασδήποτε από τις δύο θα έχει ως αποτέλεσμα τη μη ικανοποίηση του αιτήματος τροποποίησης του δρομολογίου από την πλευρά του σχολείου.
- Οι μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται στις υποδείξεις της συνοδού
Επικοινωνήστε με την Σχολή Καραβάνα
Ωράριο Λειτουργίας
- Το πρόγραμμα του Δημοτικού χωρίζεται σε δύο ζώνες: την Πρωινή και την Απογευματινή ζώνη. Η Πρωινή ζώνη ξεκινά από τις 8:30 και διαρκεί ως τις 13:40 το μεσημέρι.
- Η Απογευματινή μελέτη διαρκεί 2 διδακτικές ώρες, οι οποίες όμως γίνονται συνεχόμενα. Αρχίζει δηλαδή από τις 14.10 και τελειώνει στις 15.40. Η παρακολούθησή της είναι προαιρετική.